Tre spelare lämnar herrlaget
Publicerad: 2023-03-21
Herrlagets säsong tog slut för en vecka sedan, och förberedelserna inför hösten har börjat. En del i det är att några spelare lämnar och det står nu klart att Kasimir Kaskisuo, Tobias Ekberg och Jesper Kandergård lämnar laget.

Kasimir Kaskisuo kom till Leksands IF inför säsongen 2021/2022 då han anslöt från Nashville Predators organisation. I Leksands IF har Kaskisuo under sina två säsonger i föreningen spelat 64 tävlingsmatcher i SHL och Champions Hockey League, och han har under dessa 30 segrar och stått för två hållna nollor.

Tobias Ekberg spelade fyra säsonger som junior i Leksands IF då han anslöt från moderklubben Töreboda HF inför säsongen 2010/2011. Debuten i herrlaget fick dock vänta till säsongen 2021/2022 då han under hösten anslöt till Leksands IF på nytt då han rekryterades från Djurgårdens IF. Ekberg har under de två senaste säsongerna gjort 79 tävlingsmatcher i herrlaget i SHL och Champions Hockey League och under dessa stått för 19 poäng (1+18) och spelat +10 i statistiken för +/-.

Jesper Kandergård kom till Leksands IF då han inledde studierna på hockeygymnasiet säsongen 2017/2018, och han har sedan dess varit föreningen trogen. Debuten i föreningens representationslag på herrsidan skedde under säsongen 2019/2020 och han har totalt spelat 121 tävlingsmatcher i SHL och Champions Hockey League, ofta som uppskattad lagspelare med sitt hårda arbete.

Leksands IF tackar Kasimir, Tobias och Jesper för insatserna i föreningens herrlag.

Richard Brasar