Bra att veta inför ditt besök i Tegera Arena

Säkerhet
Visitation sker av samtliga besökare, och kom ihåg att det inte är tillåtet att ta med sig väskor in i arenan.  Se tidigare info:
Svenska Ishockeyförbundet och ligaorganisationerna SHL, SDHL, HockeyAllsvenskan och HockeyEttan har redan tidigare infört en rad trygghetsstärkande åtgärder för vår publik och personal. Efter ett beslut från Polismyndigheten införs ett totalförbud mot införsel av väskor (samtliga och oavsett storlek) vid besök på våra matcher. Detta gäller även handväskor av alla storlekar, plastpåsar, ryggsäckar och liknande. Detta beslut gäller bl.a vid alla större idrottsevenemang, och undantag kan endast ske på grund av medicinska skäl och efter att kontroll av väskan har genomförts. Åtgärderna gäller tills vidare.
Kontantfri arena
Tegera Arena är en kontantfri arena där kortbetalning och Swish gäller som betalmetoder.
Rökning
Rökning är ej tillåten i, eller i anslutning till, Tegera Arena.
Mat och dryck
Det inte är tillåtet att ta med mat och dryck in i arenan. Förbudet beror på de krav som Tegera Arena har på sig, att säkerställa att de mat- och dryckesvaror som förtärs i arenan har hanterats på ett hygieniskt och bra sätt.

Välkommen till Tegera Arena!