Leksands IF och Florpad™ startar samarbete
Publicerad: 2018-10-24
Souvenirer
Ishockey och esport kommer närmare varandra. Nu startar Leksands IF och esportföretaget Florpad™ produktionssamarbete. – Vi tycker det är roligt att komma till skott med det här samarbetet. Det märks att ungdomarna idag uppskattar både hockey och esport, så för Leksands IF känns det här som ett bra steg. Sen är det ju såklart ett stort plus att produkterna från Florpad passar bra in i vårt sortiment” säger Lars Andersson, kiosk- och souveniransvarig, Leksands IF.

Florpad™ använder innovativ teknologi och högteknologiskt material för att skapa det unika oktagonformade golvskyddet, som är speciellt framtaget för gaming- och kontorsstolar.
Produkten skyddar ditt golv, är ljuddämpande, vattenavvisande och lämnas dessutom med livstidsgaranti.
Florpads specialtryckta Leksandsmatta kommer med största sannolikhet att finnas tillgänglig i Leksands Souvenirshop innan jul, men den går att förboka redan nu via mejl till [email protected]

Irootfors VD Robert Hjelmér:
– För många år sedan var jag med och skapade några av de första merchandisen inom esport, och på den tiden var det vi som sökte inspiration från traditionell sport. Det här avtalet med Leksands IF är stort för oss och för hela svenska esportscenen. Det känns fantastiskt att traditionell sport äntligen ser potential i våra produkter. Allt eftersom fler klubbar runt om i världen, i NHL, NFL och NBA, kommer närmare esporten måste vi fortsätta utveckla våra produkter och samarbeten. Det här är Irootfors första steg i den riktningen och vi kunde inte ha hittat en bättre klubb att starta med.

Leksands IF