RödSvart ny samarbetspartner till Leksands IF
Publicerad: 2020-04-06
Partner
Förberedelserna inför nästa säsong fortsätter. Stödet efter att säsongen tog ett snöpligt slut har varit stort från både supportrar och företag. Nästa företag att ingå ett samarbete med Leksands IF är Enköpingsbaserade RödSvart. -Vi har alltid känt oss väldigt välkomna av Leksands IF. Så det här kändes som ett naturligt steg för vårt företag, säger Mathias Eriksson, VD på RödSvart AB.

RödSvart är ytterligare ett företag som är placerat en bit från Leksand, närmare bestämt i Enköping, som nu ingått ett samarbete med föreningen. Bolaget är relativt nytt och verkar inom IT-säkerhet med inriktning mot totalförsvar. Bland annat kommer företaget att ha sin företagslogo på alla föreningens hjälmar under den kommande säsongen. Det är första säsongen bolaget går in som sponsor, även fast hockeyintresset och samarbetet i viss mån även funnits där tidigare.
-Vi jobbar med IT-säkerhet inom försvarsområdet. Framförallt med myndigheter, men också med större företag som har höga krav på sin IT-säkerhet. Vi har tidigare hyrt bastulogen och även restaurangplatser under matcher i Tegera Arena. Men i år bestämde vi oss för att vara med och sponsra Leksands IF som verksamhet. Vi var också tydliga med att vi ville att vårt samarbete skulle gynna både herrlag, damlag samt juniorverksamheten.

Vad tror du att ni som företag kan dra för nytta av att ha ett samarbetet med Leksands IF?
-Det är klart att det också finns ett affärsmässigt intresse. Att få möjlighet att vara med på nätverksträffar och träffa andra företagare. Kanske kan man knyta lite nya kontakter och få några extra kunder. Vi kommer också få möjligheten nyttja några av herr och damspelarna till något av våra event vi kommer ha framöver.

Vilket är ditt största LIF-minne?
-Antingen någon av gångerna de har tagit steget upp. Jag har varit på plats vid några av dem tillfällena. Matchen i Globen mot Mora måste jag också nämna, den var verkligen något utöver det vanliga.

Leksands IF är glada över att få välkomna RödSvart in i Leksands IF familjen och ser fram emot ett långt och bra samarbete.
-Vi inom Leksands IF är otroligt glada att få välkomna Rödsvart som partner inför nästa säsong det finns ett genuint hockeyintresse hos VD Mathias Eriksson och övrig personal. Jag är förväntansfull inför vårt samarbete förutom en ny partner till Leksands IF så kommer vi att ha olika gemensamma aktiviteter som kommer vara utvecklande både för RödSvart och Leksands IF, Christer Strandell, Leksands IF.

Per Gerdin