Kajsa Armborg efter segern mot AIK
Publicerad: 2018-12-01
Damlaget
Det blev seger för Leksands IF Dam hemma i Tegera Arena mot AIK under lördagseftermiddagen med 3-2 efter några dramatiska avslutande minuter av matchen.

Leksand hade skaffat sig ett tvåmålsöverläge inför den sista perioden genom mål av Kajsa Armborg i period 1 och Maja Nyhlén-Persson i period 2. Många trodde nog att den definitiva spiken i kistan sedan kom efter 14:46 av period 3 då Elin Lundberg utökade hemmaledningen till 3-0. AIK vägrade dock att ge sig och genom två snabba reduceringar inom loppet av 18 sekunder fram till 3-2 med mindre än fyra minuter kvar blev det rejält spännande ända fram till slutsignalen. Leksand höll dock undan och kunde inkassera tre poäng.

Kajsa Armborg var den som inledde målskyttet i matchen, och hon ser tillbaka på matchen som gav tre poäng till slut.
-Vi spelade stundtals riktigt bra, men med en del dippar i matchen också. Vi spelar ändå på resultatet på ett bra sätt och är ganska säkra i egen zon. Tyvärr blir det lite rörigare på slutet och det blir onödigt spännande i slutet om man ser till matchen som helhet.

4 matcher på 5 dagar väntar i veckan
Efter matchen mot AIK väntar en kort vila för damerna innan man börjar ladda på inför en, minst sagt, intensiv vecka. På onsdag väntar bortamatch mot Linköping innan man snabbt reser hem till Dalarna för hemmamatcher mot Luleå både torsdag och fredag. Veckan avslutas sedan med ny hemmamatch under söndagen, då mot SDE. Kajsa Armborg ser fram emot en rolig, men krävande, vecka.
-Det är skönt att kliva in i veckan med ett bra självförtroende. Det kommer att vara tufft både mentalt och fysiskt i veckan som kommer. Det gäller att planera bra med allt vad gäller jobbet, maten, sömnen och bra träning för att kunna prestera på topp. Det är ett stort pussel, men det ska vi fixa, avslutar Kajsa Armborg

Richard Brasar