Bergslagens Mattleasing med i matchen
Publicerad: 2017-12-12
Vision 2019-matchen
Fredagen den 29 december, hemma mot Vita Hästen, är det dags för Vision 2019-matchen, en match där du som företagare eller privatperson har möjlighet att skänka valfri summa per åskådare till föreningens Vision 2019-kampanj. – Vi tycker att det är ett bra initiativ från klubben, och hoppas att så många företagare som möjligt ställer upp på detta, säger Jörgen Kalliga, vars företag Bergslagens Mattleasing valt att skänka 50 öre per åskådare.

Bergslagens Mattleasing från Riddarhyttan jobbar med uthyrning och tvätt av entrémattor/loggomattor, montering av skrapmattor samt uthyrning av VIP-mattor till event.
– Vi har även ett erbjudande där företag kan beställa en sponsormatta med Leksands IF-loggan på, och en del av pengarna går då till föreningen, berättar Jörgen.
– Kontakta oss gärna via vår hemsida för mer information.

Vad hoppas ni att pengarna från Vision 2019 ska göra för föreningen?

– Målet är ju självklart att pengarna ska hjälpa till att ta tillbaka vår SHL-plats, gärna från det lag som lånade den av oss i fjol.

Hur ser din egen relation till Leksands IF ut?

– Jag har följt klubben så länge jag kan minnas, i både med- och motgång. Jag har ungefär 16 mil enkel resa till Leksand, men ser ändå de flesta matcherna på plats i arenan.

Hur slutar matchen den 29 december?

– Matt Carey gör ett hattrick och vi vinner med 7-2!

VISION 2019-MATCHEN 2017

Klara företag

Vill du också vara med?
Alla som är med och bidrar med en summa per åskådare, får fyra biljetter till aktuell match. Man får även sitt företagsnamn publicerat på vår hemsida och Facebooksida, och är dessutom med i utlottningen av två säsongskort till nästa säsong.

Intresserad? Kontakta Patric Skoglund eller Tony Malm.

Elin Broman