Tack alla leksingar!
Publicerad: 2015-04-07

Leksands IF vill rikta ett stort tack till alla, publik, sponsorer, medlemmar och andra runtom i landet, för det enorma stöd vi fick under säsongen 2014/15.
– Det är tungt och påskhelgen var den längsta på länge. Samtidigt måste man vara realistisk också, Malmö gjorde det väldigt bra i den här matchserien. De var lite bättre än oss. och det är vi själva som satte oss i den situationen, säger Kjell Kruse.

Vad händer nu i Leksands IF?
- I dag, tisdag, har vi ett extrainsatt styrelsemöte där vi skall besluta om en handlingsplan, där främst den sportsliga delen och företagsledningen skall utvärderas nogsamt. Organisationen i övrigt är vi klara med. Vi kommer att ha den bemanning vi har idag och kommer att jobba utifrån den om inget oförutsett inträffar.
- Spelare och ledare kommer att få information av Tore Jobs idag avseende vad som kommer att ske närmsta tiden. Laget börjar träna den 20 April.
– Framför allt måste vi arbeta långsiktigt. Vi startade det arbetet under säsongen och det blir ingen skillnad i HockeyAllsvenskan. Vi måste bygga på sikt och tänka mer långsiktigt.

Hur ser den ekonomiska situationen ut för Leksands IF?
– Ekonomin är under kontroll, även om likviditeten är ansträngd. Framåt skall vi anpassa kostymen efter intäkterna. Det är ett intäktsbortfall på 30-35 miljoner kronor som vi skall anpassa oss till, säger Kruse, och tillägger avslutningsvis:
- Återigen, ett stort tack till alla som stöttar Leksands IF! Nu börjar arbetet med resan tillbaka till hockeyns finrum.

Leksands IF