Landskamp i Tegera Arena
Publicerad: 2019-06-28
Tre Kronor
Höstens firande av föreningens 100-årsjubileum får ytterligare en smakfull krydda då det spelas en landskamp ingående i Euro Hockey Tour i Tegera Arena då Tre Kronor möter Tjeckien torsdagen den 7 november 2019.

Sedan tidigare står det klart att föreningens 100-åriga historia kommer att firas stort, inte minst med tanke på 100-årsmatchen den 24 augusti, 100-årsfesten den 26 oktober och arrangemanget av TV-pucken i månadsskiftet oktober-november. Nu är det även klart att Tre Kronor kommer på besök i Tegera Arena då man tar sig an Tjeckien på dalamark den 7 november.

Leksands IFs VD, Andreas Hedbom, ser fram emot en innehållsrik höst och vinter, och är stolt över att även få arrangera en landskamp i arenan.
-Det är väldigt hedrande för oss att få en landskamp i Tegera Arena i samband med att Leksands IF fyller 100 år. Vi vill visa upp det bästa av Leksand och vår fina arena, och att få göra det vid en landskamp med svensk ishockeys flaggskepp Tre Kronor är väldigt stort för oss, säger Andreas Hedbom.

Mer information om kringarrangemang och biljettsläpp presenteras under sommaren.

Richard Brasar