Engström och Karlsson redo för helgens matcher
Publicerad: 2018-10-19
Inför match
Onsdagen poängjakt blev lyckad då damerna och herrarna tog 6 av 6 möjliga poäng tillsammans i sina matcher. Nu väntar nya kamper för Mattias Karlsson och Sofia Engström tillsammans med sina respektive lag.

På fredagskvällen är det dags för backen Mattias Karlsson att ta emot sin tidigare klubb Karlskrona HK hemma i Tegera Arena. Herrlaget kommer med seger i bagaget från onsdagens bortamatch mot Almtuna IS och siktar på att återupprepa den insatsen.
-Det finns många delar att ta med oss från matchen mot Almtuna. Vi har börjat spela lite snabbare med enkla pass och folk som kommer med fart och vill ha pucken och jag tror att alla känner att det varit vinstgivande att spela på det sättet, säger Mattias Karlsson.

För damernas del rullar bussen söderut under fredagseftermiddagen med kurs mot Göteborg som står för motståndet under lördagen samt ytterligare bortamatch på söndagen mot HV71. Sofia Engström lovar att det är ett laddat lag som jagar ytterligare segrar under helgen.
-Det är klart att vi har en bra känsla i laget och gruppen nu med 8 raka segrar och vi ska försöka hålla liv i den här segersviten så länge vi kan. Det viktigaste är visa vilken disciplin vi har att alltid göra jobbet och att alltid ge 110%, säger Sofia Engström.

Se hela avsnittet av Halv Ett med Leksands IF från LIF-TV här:

Richard Brasar