Familjedag med mängder av aktiviteter
Publicerad: 2019-01-10
Hemmamatch
På lördag den 12 januari är det familjedag i Tegera Arena då herrlaget spelar hemma mot BIK Karlskoga. Matchen startar kl 15:15, men aktiviteterna startar redan kl 13:15.

I samband med lördagens hemmamatch finns mycket att göra för såväl stora som små inför nedsläpp, i pauserna samt efter matchen. De flesta av aktiviteterna kommer att ske i Sparbanksfoajén direkt vid entrén in till arenan.

I samarbete med Lekextra finns möjligheten att bli ansiktsmålad i de rätta färgerna inför eftermiddagens match. Det blir även bygge med brio och lego. Kanske får vi se några kopior av Tegera Arena byggas upp?

Leksands IFs damlag kommer att finnas på plats i Sparbanksfoajén där möjligheten finns att utmana spelarna i bordshockey. Efter matchen kommer flera av herrspelarna till McDonalds Fans Corner i Sparbanksfoajén för autografskrivning.

Tillsammans med Fazer blir det chokladhjul samt godisregn i entréhallen. Det första godisregnet är klockan 14:20, alltså direkt efter tränarintervjun som görs från scenen innan varje hemmamatch, samt ytterligare ett godsregn i den första periodpausen.

Familjebiljetter samt tacopaket
Familjebiljetter finns att köpa för 100 kr styck. För de som vill äta innan matchen finns familjepaket med biljett och tacobuffé för 230 kr (från 13 år och uppåt) eller 180 kr (7-12 år). Tacobuffé för barn 3-6 år kan köpas på plats för 80 kr. Barn under 7 år går in gratis om de sitter i vuxens knä.

Biljetter och tacopaket köper du här

Richard Brasar