Hanna Sköld inför SDHL-premiären
Publicerad: 2019-09-12
Damlaget
Premiären för damerna är bara en dag bort där HV71 kommer att stå för motståndet. Forwarden Hanna Sköld förväntar sig en fartfylld premiär och tror på sex poäng över helgens två matcher. – Jag tror att vi måste ställa in oss på att det kommer att bli ett högt tempo.

Försäsongen är till ända och kan summeras med en förlust, en övertidsförlust och en vinst efter möten med Brynäs, AIK respektive Djurgården. Hanna Sköld, som går in på sin sjätte säsong i Leksand, har fått många nya lagkamrater inför säsongen vilket har inneburit att det har tagit ett tag att spela ihop sig.
– Jag tycker ändå att det har varit helt okej matcher. Det tar en stund att spela ihop sig som lag eftersom att vi har väldigt många nya, men det känns som att vi har fått ihop en stark trupp som har kul tillsammans, så jag tror vi har någonting bra att bygga på.

Premiär mot HV71

Imorgon fredag klockan 19:00 ställs Leksand mot HV71 i SDHL-premiären, och det är ett motstånd som är topptippade av många.
– Det ska framför allt bli väldigt spännande att se var vi står, de har värvat väldigt många bra spelare. Jag tror att vi måste ställa in oss på att det kommer att bli ett högt tempo, så vi måste vara med från start, förklarar Hanna.

Under tidigare säsonger har Hanna varit en tongivande spelare i Leksand och hoppas så fortsätta vara även den här säsongen.
– Jag vill vara en ledande spelare i laget som folk ser upp till. Vi siktar självklart mot slutspel, det är det första delmålet.

Arvid Yngvesson