Nu avgörs det!
Publicerad: 2022-03-07
Damlaget
Denna vecka väntar otroligt viktiga matcher för vårt SDHL-lag, då det ska avgöras om säsongen avslutas med slutspel eller kval. – Det blir en spännande och rolig vecka, och om vi jobbar för varandra så kommer vi att greja det, säger forwarden Jennifer Carlsson.

Inför avslutningen av serien är Leksand tabellnia, och ligger alltså med tre grundseriematcher kvar att spela utanför de åtta slutspelsplatserna. De två lag som placerat sig en respektive två poäng högre upp, alltså precis ovanför slutspelsstrecket, är AIK och SDE - som leksingarna ställs mot på hemmais tisdag och onsdag.
– Ja, det blir så klart väldigt viktiga matcher, och vi vet sedan tidigare att matcherna kommer att bli tuffa och säkert väldigt jämna. Jag tror att det blir väldigt viktigt för oss att vi fokuserar på en match i taget utan att lägga fokus på var vi ligger i tabellen, menar Jennifer, vars lag går in i matchveckan med nya tränare i båset.
– Vi träffade Kicki (Lundberg) i går och kommer att träffa Ylva (Martinsen) i kväll, så det ska bli roligt. Alex (Bröms) känner vi ju sedan tidigare och även om det så klart kommer att bli en omställning så känns det verkligen att det är bra personer som kommer in. Vi känner oss taggade inför fortsättingen.

Vad kommer att krävas för att gå segrande ur veckans matcher?
– Vi har haft en del problem med målskyttet tidigare så det gäller att vi verkligen jobbar för att få in pucken på mål. Det kommer också att bli viktigt att vi kliver in i varje situation till 100 procent, enskillt och som lag. Vi ska jobba hårt och för varandra, när vi gör det är vi svårslagna

Sittplatsbiljetter till tisdagens och onsdagens matcher kostar 100 kr/st. Fri entré för barn och ungdomar 0-17 år.

Biljetter hittar du här:
TISDAG 8 MARS, LIF-SDE