2-5 mot Karlskoga
Publicerad: 2018-12-02
2-5 hemma mot Karlskoga innebär femte förlusten i rad.

Första perioden var fartfylld och bra ur blåvit synvinkel om man tar föregående matcher i beaktning. Leksand fick stundtals till långa anfall i offensiv zon där Karlskoga pressades tillbaka rejält, men trots flera halvfarliga målchanser gjordes inget mål.

• Det var många fall framåt jämfört med senaste matcherna, sade Johan Porsberger i pausintervjun.

Den andra periodens inledande minuter var helt och hållet Leksands, och sex minuter in satt också ledningspucken. Axel Bergkvist sköt vackert in 1-0 från blå och gjorde därmed sitt fjärde mål för säsongen. Karlskoga kvitterade dock strax därefter, och med två minuter kvar av perioden lyckades gästerna göra 1-2 i slutet av ett powerplay.

Två minuter in i tredje perioden ökade Karlskoga på sin ledning på ett friläge. Tio minuter in blev siffrorna än större då gästerna kunde raka in pucken i öppet mål. Johan Porsberger gav Leksand lite hopp när han reducerade till 2-4 i numerärt överläge, men gästerna avgjorde definitivt i tom kasse och fastställde slutresultatet till 2-5.

Arvid Yngvesson