Alexander Eriksson ny tränare för LIF Dam
Publicerad: 2016-04-28

Alexander Eriksson tar över som ny damtränare i Leksands IF. Alexander har de senaste året jobbat inom föreningen på ungdomssidan och även varit ansvarig för damernas hockeygymnasium.

Christer Siik från sportrådet kommenterar:
-Alex är en ung lovande tränare som kommer leda våra damer framåt i utvecklingen på ett bra sätt. Han har bra koll på laget och är en riktigt bra fystränare- Alex tränade även damerna på Hockeygym i vintras, avslutar Christer Siik.

Alexander Eriksson kommenterar:
-Vi har jobbat fram och tillbaka på det här en längre tid nu och det känns jättebra att allt är klart så vi kan starta upp arbetet med damerna ordentligt. Lagbygget börjar sätta sig mer och mer och det är en riktigt spännande grupp som jag får äran att jobba med i vinter, avslutar Alexander Eriksson.

Claes Thirus