Sommarkollen - Nathalie Lidman
Publicerad: 2022-06-28
Damlaget
Nathalie Lidman tillbringar för stunden sommaren med att vara ledare på Leksands Hockeyskola. Därefter ser hon fram emot lite semester och framförallt att säsongen ska dra igång. – Jag förväntar mig att vi snabbt ska komma ihop oss som grupp och att vi alla vill nå längre än förra säsongen, säger den 21-åriga backen.

Nathalie går in på sin andra säsong i Leksandströjan och beskriver årets försäsongsträning som bra och varierande.
– Vi har ett bra och varierande upplägg, vilket vi även hade inför förra säsongen. Skillnaden nu är att vi har fått en fystränare (Christin Hero) som även är vår fysioterapeut. Det gör det exempelvis lättare att lägga upp träningsupplägget för de som dras med skador. Christin kan också hjälpa till om man har frågor kring fysen och hur man som skadad stegrar träningen på bästa sätt.

Den gångna säsongen tog slut i kvartsfinalserien mot Brynäs, och inför kommande säsong har mycket hänt i den blåvita truppen. Nathalie ser fram emot att spela ihop sig med alla gamla och nya lagkamrater.
– Jag förväntar mig att vi snabbt ska komma ihop oss som grupp och att vi alla vill nå längre än förra säsongen. Mina egna mål är att vara fysiskt och mentalt förberedd för att kunna hjälpa mitt lag och mina lagkamrater att nå så långt som möjligt.

Men först av allt väntar lite välbehövlig semester.

Dina sommarplaner?
– Just nu är jag ledare på Leksands Hockeyskola, vilket är en väldigt rolig och gynnsam upplevelse. Det är väldigt lärorikt att vara med och utbilda unga hockeyspelare tillsammans med andra ledare. Efter hockeyskolan kommer jag och min kille att åka hem till min familj i Piteå och även åka och träffa hans familj. Utöver det ska jag bara ta dagen som den kommer.

Vad är svensk sommar för dig?
– Att vara tillsammans med familj och vänner och att vara ute på sjön och ta vara på varje sommardag.

Bästa sommarlåten?
– "Syrener", med Olivia Lobato.

Godast på grillen?
– En saftig köttbit.

Favoritglass?
– Magnum, Strawberry White.

Elin Broman