Valberedningens förslag till styrelser
Publicerad: 2020-07-14
Årsstämmor
Här är valberedningens förslag till styrelser i Leksands IF Ishockey AB samt Leksands IF Ishockey ideell förening för verksamhetsåret 2020/2021. Förslagen kommer läggas fram under årsstämmorna onsdagen den 5 augusti.

Nedan ser du valberedningens förslag till styrelser i Leksands IF Ishockey AB samt Leksands IF Ishockey ideell förening för verksamhetsåret 2020/2021. Valberedningen för Leksands IF Ishockey AB består av Mirja Herrdin (ordförande), Sven-Åke Östberg och Mats Årjes. Valberedningen för Leksands IF Ishockey ideell förening består av Mirja Herrdin (ordförande), Sakarias Winberg och Anders Jansson.

Leksands IF Ishockey AB

Ordförande omval 1 år:
Claes Bergström

Ordinarie ledamöter omval 1 år:
Mats Jansson
Tomas Olofsson
Mikael Roos
Jens Bergenström

Ordinarie ledamöter nyval 1år:
Ulrika Gärdsback (tidigare suppleant i styrelsen)

Björn Östlund (COO på AFRY Infrastructure)

Björn är civilingenjör med mer än 35 års erfarenhet av ledande befattningar inom industri och statlig förvaltning, bl.a. som stf generaldirektör för Banverket och Samhällsbyggnadschef inom ÅF Infrastruktur AB. Björn är idag COO för Infrastruktur divisionen på AFRY.

Björn har mångårig erfarenhet av styrelsearbete bla inom Botniabanan, Citytunneln i Malmö och Citybanan i Stockholm. Björn sitter idag i styrelsen för det börsnoterade företaget Railcare AB.

Björn är gift och har tre utflugna barn, är uppvuxen i Leksand 200 meter från ishallen och är efter en utflykt till Östergötland sedan 25 år åter tillbaks i Leksand, nämligen byn Heden. Björn kan inte åka skridskor, men är en trogen supporter och har en svärfar som hänger i taket på Tegera arena, Vilgot Larsson.

Leksands IF Ishockey ideell förening

Ordförande omval 1 år:
Ulrika Gärdsback

Ordinarie ledamöter, omval 2 år:
Emil Nilsén
Peter Berg

Kvarstående ordinarie ledamöter 1 år:
Cattis Karlsson
Anders Lindell
Mats Nygårds

Suppleanter omval 1 år:
Johan Söderström