Jon Knuts inför annandagen
Publicerad: 2018-12-25
På juldagen återsamlades herrlaget efter några dagars julvila. På programmet stod såväl is- som fyspass. Jon Knuts ser fram emot annandagens match och tyckte det var skönt att vara tillbaka i träning igen.

Spelarna har varit jullediga sedan torsdagseftermiddagen och samlades traditionsenligt återigen under juldagens eftermiddag. För spelarnas del handlar det nu om att komma in i grejorna snabbt, och Jon Knuts tyckte det var skönt att vara tillbaka efter en fin ledighet.
-Det har varit en skön julledighet som har gått mycket i ungarnas tecken. Det är alltid lite tufft att starta om efter en sådan här ledighet, det ska man erkänna, men det var ändå skönt att vara tillbaka och få köra ur kroppen från julmat och allt.

Storpublik väntar under annandagen
Under tisdagen passerades 7000 sålda biljetter till matchen mot Almtuna. Jon Knuts har många fina minnen från ett fullsatt Tegera Arena och ser fram emot att återigen få spela inför många åskådare i hemmaborgen.
-Först och främst är det fantastiskt att det är en sådan uppslutning trots att det har varit en tung historia på slutet, men nu är det verkligen historia. Det är jättepositivt att Leksand Superstars, Leksand Tifo Crew och Leksands IF och alla de andra organisationerna har hjälpts åt för att skapa tillströmningen. Det ska bli mäktigt att få åka in här imorgon.

Nystart i dubbel bemärkelse väntar
Under speluppehållet som varit har herrlaget bytt huvudtränare då Roger Melin kommit in som ny i båset. Jon Knuts berättar att man hunnit träna på några nya detaljer under Melins ledning och ser fram emot att få applicera detta i matchsituation.
-Det blir en intressant match. Det är ändå en nystart för oss med ny tränare och lite nya detaljer i spelet. Det är ett tag sedan vi spelade nu så det blir en nystart på så vis också, så det ska bli spännande och jag ser fram emot det, avslutar Jon Knuts.

Biljetter till matchen köper du här

Richard Brasar