Arntzen efter Hästen hemma
Publicerad: 2018-10-03
– Självklart tråkigt att vi förlorade, men jätteroligt att få spela. Det känns bra att vara igång. Det säger Leksandsmålvakten Jonas Arntzen efter sin första spelade seriematch denna säsong.

Jonas räddade 32 av 34 skott i matchen som gästande Vita Hästen vann med 2-1 efter förlängning.
– Jag hade en del att göra, men fick jättebra stöd av framförallt backarna matchen igenom. De städade undan bra framför mål och lät inte Vita Hästen komma till några riktigt bra lägen.

Och matchen i sig?

– Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att det var väldigt tråkigt att vi inte kunde vinna den. Det var jätteroligt för mig att få spela, och jag tycker att det kändes bra för min egen del, men självklart hade det varit roligare om man hade fått åka av isen med tre poäng, menar Jonas, som beskriver det avgörande suddenmålet så här:
– Det var nästan direkt på tekning, så jag tror att vi blev lite överraskade faktiskt. Men Vita Hästen gjorde det bra, det är inget att säga om det. Varken målet eller förlusten är något som vi kan haka upp oss på, nu blickar vi framåt mot den roadtrip (Södertälje och AIK på bortais) som väntar i helgen. Det ska bli riktigt kul!

En sak vill dock den norske målvaktsfantomen gärna tillägga:
– Jag vill rikta ett stort tack till alla fans som var i arenan och stöttade oss i kväll. Det känns inte som att jag hann tacka dem ordentligt efter matchen, eftersom jag var så sur och bara ville åka av fort… Men publiken förtjänar verkligen ett stort tack, ni är ett otroligt stöd för oss. Nästa match hoppas jag att vi kan ge er tre poäng också!

Elin Broman