Suddenförlust på hemmais
Publicerad: 2018-10-03
Onsdagens hemmamatch mot Vita Hästen resulterade i den första blåvita hemmaförlusten denna säsong. Gästerna vann med 2-1 efter förlängning.

Det blev en ganska svag och tempofattig inledning på matchen.
Närmast ett mål i den första perioden var Tor Immo, som prickade stolpen efter knappt två minuters spel.
Inte förrän i slutet av period nummer 2 skulle matchpucken hitta nätet för första gången. Målet signerades Leksandsforwarden Thomas Valkvae-Olsen, som genom att pricka krysset ovanför Marcus Hellgrens vänstra axel såg till att bli målskytt för tredje gången denna säsong.

Målet såg länge ut att bli matchens enda, men tolv minuter in i den tredje perioden skickade gästernas Gustav Ahnelöv in kvitteringspucken och tog matchen till förlängning.
Bästa LIF-läget där hade backen Mattias Karlsson, men skottet gick utanför.
I stället kunde gästernas Mattias Kalin avgöra efter tre minuters spel, fint framspelad av en tekande Simon Krekula.

En poäng till Leksand alltså.
Till helgen väntar bortamatcher mot Södertälje (fredag) och AIK (söndag).

Leksands IF