Patrik Norén på skadelistan
Publicerad: 2021-11-18
Två SHL-matcher väntar för herrlaget den här veckan i form av Brynäs IF på bortaplan ikväll och Skellefteå AIK hemma i Tegera Arena på lördag. Det står nu klart att backen Patrik Norén missar veckans matcher, samt blir borta ytterligare en tid.

-Patrik Norén skadade sig i samband med tisdagens bortamatch mot KAC Klagenfurt och undersöktes under onsdagen av det medicinska teamet. Undersökningen visade att skadan tvingar Norén till ett uppehåll från matchspel de närmsta veckorna, och han får istället ägna sig åt fysträning vid sidan av isen under sin rehabperiod, berättar lagets fysioterapeut Per-Ivar Andersson.

Sedan tidigare återfinns forwarden Mikael Ruohomaa och backen Calle Själin samt långtidsskadade August Berg, Johan Fransson och Mattias Ritola på skadelistan.

Richard Brasar