Lisa Östrup klar för Leksands IF
Publicerad: 2022-07-21
Damlaget
Leksands IF har gjort klart med den 18-åriga forwarden Lisa Östrup inför den kommande SDHL-säsongen. Östrup kommer närmast från spel med moderklubben Linköping HC, och det nyskrivna kontraktet gäller över de kommande två säsongerna.

Lisa Östrup kommer ursprungligen från Linköping, och har tagit steget genom ungdomsorganisationen upp till seniornivå i moderklubben Linköping HC. På seniornivå har Östrup representerat LHC i såväl SDHL som i DamEttan Södra, och hon har trots sin unga ålder redan hunnit spelat 47 matcher på den högsta nivån. Utöver spel i klubblaget har Östrup även representerat Östergötland vid tre upplagor av turneringen Stålbucklan.

Kontraktet som innebär att Lisa Östrup ansluter till Leksands IF gäller över de kommande två säsongerna, till och med 2023/2024.

Nyförvärvet Lisa Östrup om att ansluta till Leksands IF:
-Jag är riktigt taggad på att ansluta till Leksands IF och flytta till byn som andas hockeykultur. Jag hoppas på en bra säsong för både min egen del och för laget. Jag vill ta min roll i laget och prestera på min allra högsta nivå. Jag hoppas kunna bidra med mycket kamp och tävling under säsongen.

Alexander Bröms om nyförvärvet Lisa Östrup:
-Lisa har varit sin hemmaklubb trogen genom alla år, nu är det dags för ett miljöombyte och vi hoppas Lisa ska trivas i Leksand och kunna ta ytterligare kliv mot att bli en riktigt bra spelare i SDHL hos oss i Leksands IF.

Richard Brasar