"Det känns helt underbart"
Publicerad: 2019-11-04
TV-pucken
Dalarna är mästare av den första upplagan av TV-pucken för tjejer efter att ha besegrat Småland med 3-2 i finalen. Dagen efter vinsten är Nicole Hall, till vardags spelare i Leksands IF, otroligt glad över guldet och stolt över vad laget presterade. – Vi har varit det laget som haft mest vilja, vi kämpade verkligen för varandra och visste vad vi ville innan vi gick ut på isen.

Efter en mycket intressant helg står alltså Dalarna som segrare i TV-pucken efter vinster med uddamålet i såväl kvartsfinal, semifinal som final. Leksingen Nicole Hall var starkt bidragande till varför guldet gick till Dalarna med ett härligt spel och är riktigt glad efter att ha fått smälta vad som faktiskt hände.
– Det känns helt underbart, jag trodde verkligen inte att något sådant här skulle hända. Det är helt fantastiskt, man märker att vi har gjort något bra eftersom att vi har skrivit historia och vunnit den första upplagan för tjejer. Det är svårt att sätta ord på vad vi gjort.

Varför stod ni som segrare när turneringen var över?
– Vi har varit det laget som haft mest vilja, vi kämpade verkligen för varandra och visste vad vi ville innan vi gick ut på isen. Vi är laget med mest vinnarskallar och krigarhlärta, förklarar Nicole och fortsätter med att berätta att lagsammanhållningen turneringen igenom var riktigt bra.
– Alla kunde vara med alla, det var inga problem att vara med någon. En riktigt bra sammanhållning i laget helt enkelt.

Stark insats

Nicole stod för en fantastisk insats i TV-pucken med totalt 19 poäng på åtta matcher, varav fem av dessa poäng kom under slutspelshelgen. Beröm och komplimanger har östs över den unga forwarden som själv är riktigt glad över hur bra det gick, särskilt i finalen där två mål kom från Halls klubba.
– Jag är väldigt nöjd, bättre än så här känner jag att det inte kunde gå i en final i TV-pucken. Det är väldigt kul med allt beröm, det är skönt att höra för då vet man att man gör något bra.

Arvid Yngvesson