Premiärbiljetterna lottas ut
Publicerad: 2020-09-14
Biljett
På lördag drar SHL-säsongen igång för Leksands del då Skellefteå AIK gästar Tegera Arena. Än gäller publikrestriktionen på maximalt 50 åskådare, och de 50 tillgängliga biljetterna till lördagens match kommer att lottas ut bland säsongskortsinnehavarna för säsongen 20/21.

Regelverket som reglerar allmänna sammankomster och offentliga tillställningar till att gälla maximalt 50 personer ligger kvar. Ett förslag att utöka gränsen till att gälla maximalt 500 personer är framtaget, men är ännu inte klubbat av regeringen. Detta innebär att lördagens SHL-premiär för Leksands del kommer att spelas inför 50 åskådare i Tegera Arena.

De 50 tillgängliga biljetterna till matchen kommer att lottas ut bland de som köpt säsongskort till säsongen 2020/2021. Biljetterna kommer att lottas ut procentuellt bland de olika biljettkategorierna ståplats, sittplats, handikapplats och företagspartners med säsongskort. Detta gäller alltså endast de som bokat och betalat sina säsongskort inför säsongen.

-Självklart hade vi velat kunna möta alla säsongskortsinnehavare i Tegera Arena redan vid premiären, men när vi endast har 50 biljetter att tillgå känns det mest rättvist att lotta ut dessa bland våra säsongskortsinnehavare. Det känns bra att göra lottningen så rättvis som möjligt genom att fördela lotterna bland våra olika biljettkategorier. Vi inväntar fortfarande besked om eventuella kommande ändringar av restriktionerna, och så snart vi vet mer kommer vi även att kommunicera ytterligare information om detta, säger Leksands IFs VD Andreas Hedbom.

De 50 vinnarna av biljetter till seriepremiären på lördag den 19 september kommer att kontaktas under tisdagen.

Richard Brasar