Seger mot Mora
Publicerad: 2019-09-18
J20
Det var Mora som inledde målskyttet men därefter var det Leksand för hela slanten. Resultatet kunde efter tre snabba mål på slutet av matchen skrivas till 7–1, vilket även innebar fjärde raka segern. – I tredje rann det iväg lite grann, säger Eric Eljas som gjorde tre poäng i kvällens derby.

Det vankandes derby denna onsdagskväll när Leksands J20 åkte till Mora för match. Trots ett insläppt mål och underläge i första perioden kunde Leksand vända på matchen och till slut vinna med hela 7–1.
– Det var lite tight i första perioden, men i andra perioden spelar vi väl ganska bra och sedan i tredje rann det iväg lite grann på slutet, summerar Eric Eljas som även gjorde ett mål och två assist ikväll.
– Det är skönt att det lossnade, att få lite islossning är härligt.

Fyra raka segrar

Leksand har nu inlett säsongen med att ta fyra segrar i rad och totalt 11 av 12 poäng, vilket placerar laget i toppen av J20 SuperElit Norra. Eric är riktigt nöjd med inledningen av säsongen och hur det har sett ut hittills.
– Det är väl hur skönt som helst, det är det bästa resultatet man nästan kan få. Det är bara en pinne som saknas från alla matcher, så det är gött.

Vill du ge lite extra beröm till någon spelare i laget efter kvällens seger?
– Jag skulle säga Nils Åman, han var riktigt fin ute på plan faktiskt. Han gjorde också tre poäng och är en bra ledare i laget.

Nu väntar över en veckas speluppehåll för J20 då nästa match är hemma mot Timrå 27 september klockan 19:00.

Arvid Yngvesson