Emelie Berlin klar för två nya år
Publicerad: 2021-04-08
Damlaget
Ytterligare en pusselbit har fallit på plats i lagbygget inför den kommande SDHL-säsongen. Det står nu klart att trotjänaren Emelie Berlin stannar i Leksands IF. Det nyskrivna kontraktet gäller över de kommande två säsongerna, till och med säsongen 2022/2023.

Emelie Berlin kommer ursprungligen från Björklinge strax utanför Uppsala och har SK Iron som moderklubb. Till Leksands IF kom hon från Almtuna IS inför säsongen 2014/2015 och har sedan dess varit föreningen trogen. Sin hittills poängbästa säsong i SDHL stod Berlin för under säsongen 2017/2018 då hon gjorde 13 poäng (5+8) på 32 matcher. Under fjolårssäsongen spelade Berlin 33 SDHL-matcher och gjorde under dessa 3 poäng (1+2). Hittills har Emelie Berlin spelat 205 tävlingsmatcher i SDHL för Leksands IF under sin karriär.

Det nya kontraktet med Emelie Berlin gäller över de kommande två säsongerna, till och med säsongen 2022/2023.

Emelie Berlin om att förlänga kontraktet med Leksands IF:
-För mig känns det riktigt bra att stanna i Leksands IF. Det känns som att det är något roligt på gång, och det ska bli spännande att få vara med på den här satsningen. Jag tycker också det är roligt att Alexander är tillbaka. Vi har haft honom som tränare tidigare och han brinner verkligen för damhockeyn. Jag har bara fått positiva bilder av honom och hur han vill arbeta med laget och allt runt om kring för att bygga en bra verksamhet.

Alexander Bröms, sportsligt ansvarig för SDHL-laget, om att förlänga kontraktet med Emelie Berlin:
-Emelie är något av en trotjänare, hon gör alltid det hårda jobbet och tar den rollen hon får. Hon är nyttig för laget både på och utanför isen och kommer bidra till laget på flera sätt under dem kommande två åren.

Richard Brasar