Inför Oskarshamn - Leksands IF
Publicerad: 2016-03-01

Imorgon väntar första matchen av fem i Meca Hockey Race. För vår del är det tabelltrean från Allsvenskan, Oskarshamn, som står för motståndet. Tränaren Gereon Dahlgren berättar om uppladdningen inför resan ner till Oskarshamn.

-Vi kan ju börja med att säga att det var väldigt skönt att studsa tillbaka mot Björklöven, då vi inte gjorde någon bra match mot Västerås på fredagen. Fantastiskt härligt att få göra fyra mål i powerplay och dessutom hade vi många olika målskyttar.

Hur ser tiden ut fram till matchen mot Oskarshamn?

-Vi tränar nu på förmiddagen, jäklar vad ”buggarna” ska gå. Vi har glädje i laget och känslan är riktigt bra. Ikväll kommer vi fram till hotellet och då blir det middag. Imorgon äter vi en härlig frukostbuffé, värmer på is och åker tillbaka till hotellet för en matchgenomgång. Sen går vi för tre poäng.

Vad blir avgörande på isen imorgon?

-Vi måste fortsätta spela den hockey vi gjort under en lång tid, undantaget Västeråsmatchen. Med bra fart och bra passningsspel. Den som lägger ner lite extra kommer att vinna matchen. Det gäller att du vill vinna din kamp där ute. Det ska blir grymt kul, vi är superladdade, avslutar Dahlgren.

Biljettinfo IK Oskarshamn:

Patric Skoglund