Lang inför Pantern hemma
Publicerad: 2018-11-22
– Vi måste spela mer rejält i egen zon och vara mer noggranna i vårt spel. Det säger forwarden Oskar Lang inför andra hemmamatchen på tre dagar: fredagens möte med Pantern.

Just noggranheten i spelet tycker Oskar stundtals saknades under onsdagskvällens förlängningsseger mot Karlskrona.
– I alla fall i den första perioden, då slarvade vi en del. Sen tycker jag att vi kommer upp och gör en betydligt bättre andra och tredje. Riktigt starkt av oss att vända och vinna som vi gör, med ett riktigt snyggt avgörande av Anton Karlsson, menar Oskar, som precis är klar med ett lättare torsdagspass.

I morgon fredag är det matchdags igen, och den här gången utgörs motståndet av tabellelvan Pantern.
– Ett lag som bara kör. De åker mycket skridskor och pressar bra över hela banan.

Lite som du?

– Haha, ja, kanske. Vi får se till att sätta stopp för dem tidigt i alla fall, menar Oskar, som med sina 21 poäng (6+15) på 20 matcher ligger tvåa i den hockeyallsvenska poängligan.
– Jätteroligt så klart, det har rullat på bra faktiskt. Jag tycker ändå att jag har skapat ganska mycket lägen även tidigare, men den här säsongen har jag verkligen fått utdelning också, så det är jätteskönt. Sen har jag ju spelat med Thomas Valkvae-Olsen och Linus Persson också, så det är självklart en bidragande orsak till att det har gått så bra. Det är två riktigt skickliga spelare.

Någon av dem som avgör i morgon kanske?

– Ja, jag tror faktiskt på Linus den här gången. Han gjorde det bra mot Karlskrona också, så han blir nog farlig.

Obs! Till fredagens match finns det Black Friday-biljetter för 100 kr/st.
Du bokar dem här!

Elin Broman