Lang stannar i LIF
Publicerad: 2017-04-04
Under tisdagseftermiddagen blev det klart att den målfarlige forwarden Oskar Lang, 20, stannar i Leksands IF. – Vi har skrivit ett 2-årskontrakt med Oskar och är jätteglada över att han vill fortsätta att vara en del av Leksands IF, säger Mikael Karlberg från sportrådet.

– Oskar har varit en av våra bästa spelare denna säsong, och han visade direkt att han vill stanna och fortsätta kämpa för Leksands IF. Vi ser fram emot att se honom fortsätta utvecklas hos oss.

Ett enkelt beslut att stanna

Oskar Lang kom till Leksand från Arvika inför säsongen 2012/2013, och debuterade i A-laget och SHL säsongen 2014/2015. Under säsongen som gått har den skridskoskicklige forwarden svarat för 16 poäng (7+9) på 45 SHL-matcher, samt två poäng (1+1) under kvalet.
– Personligen har jag en bra säsong bakom mig, men självklart känns det tungt att det gick som det gick för lagets del. För mig var det självklart att stanna kvar nu och försöka hjälpa laget tillbaka till SHL. Jag vill ha revansch, säger Oskar Lang, som avslutar med att skicka en hälsning till fansen:
– Vi i Leksand har Sveriges bästa fans, så jag vill rikta ett stort tack till er för allt stöd under säsongen. Nu tar vi nya tag och hoppas att ni vill vara med oss på resan tillbaka till SHL.

elbn Elin Broman