Leksands IF förlänger med Simon Norberg
Publicerad: 2015-10-22

Leksands IF har idag skrivit ett ”ett och ett halvt + ettårskontrakt” med den lovande 19-årige forwarden Simon Norberg.
- Simon har spelat sig till en plats i A-truppen och stannar i föreningen denna säsong plus en till. Sen finns en option för båda parter för ytterligare en säsong, förklarar Leksands sportchef Tore Jobs.

Simon Norberg har Hedemora SK som moderklubb och kom till Leksands IF inför säsongen 2012/2013. Den gångna säsongen var han assisterande lagkapten i klubbens J20-lag, men hann även med fem SHL-matcher med A-laget.
Denna säsong har Simon tagit en plats i A-truppen, och har spelat samtliga hittills 15 seriematcher i årets upplaga av HockeyAllsvenskan.
- Simon har fått chansen i A-laget och verkligen tagit vara på den. Han har gjort det jättebra hittills, och han är dessutom en dalakille som har gått den långa vägen här i Leksand – från hockeygymnasiet och sedan steg för steg upp i A-laget. Det är precis såna killar vi vill ha i Leksand, och vi är väldigt glada över att han stannar i föreningen, avslutar Tore Jobs.

Simon Norberg:
- Det känns jättebra att få möjligheten att stanna och utvecklas i LIF. Jag är väldigt glad och ser fram emot att en dag hjälpa Leksands IF tillbaka till SHL!

Elin Broman