Treårskontrakt till Mattias Ritola
Publicerad: 2015-02-19

Leksands IF har i dag tecknat ett treårskontrakt med den poängstarke forwarden Mattias Ritola, 27.
- Vi har gjort om avtalet. Mattias, som egentligen hade ett år kvar på kontraktet, hade en klausul som gjorde att han kunde bryta kontraktet och lämna Leksands IF efter den här säsongen. Den klausulen är borta nu och Mattias har i stället skrivit på för tre år till, berättar sportchefen Tore Jobs.

Mattias Ritola kommer från Borläge och debuterade i Leksands IF säsongen 2004/2005, då i klubbens juniorlag. Efter spel i bland annat NHL och AHL återvände Mattias till Leksand från MODO under denna säsong.
På säsongens hittills 36 matcher i Leksandströjan har Mattias svarat för 29 (8+21) poäng.
- Sedan Mattias kom till oss har han varit en av våra absoluta toppspelare. Han är en ledstjärna på isen och en fantastisk hockeyspelare, säger Tore Jobs.
- Dessutom kommer han från Borlänge, och det känns extra kul att vi kan få dalakillar som har varit ute i andra klubbar att komma tillbaka, och stanna, i Leksands IF.
- Jag, liksom resten av föreningen och Mattias själv, är väldigt glada för att vi nu får se Mattias Ritola i Leksandströjan i tre år framöver. Minst.

Elin Broman