Landslagsuttagna LIF-spelare
Publicerad: 2021-08-02
Landslag
Under slutet av juli och början av augusti genomförs flertalet landslagsturneringar, landslagsläger och regionscamper. Leksands IF är representerade vid flera av samlingarna, och dessutom är tre spelare uttagna till damernas A-VM i slutet av augusti.

Tjeckien
Damernas A-VM avgörs i Calgary, Canada, mellan 20-31 augusti. Tjeckien spelar i B-gruppen där man kommer att ställas emot Danmark, Japan, Tyskland och Ungern.

Tereza Vanišová
Kateřina Bukolská

Schweiz
Damernas A-VM avgörs i Calgary, Canada, mellan 20-31 augusti. Schweiz spelar i A-gruppen där man kommer att ställas emot Finland, Kanada, Ryssland och USA.

Phoebe Stanz

Damkronorna
Damkronorna har landslagsläger i Falun 29 juli - 4 augusti där man bland annat möter Norge i dubbla landskamper.

Hanna Sköld (fw)
Wilma Johansson (fw)

Sverige U20
Juniorkronorna har mellan 18 juli - 2 augusti deltagit i 2021 World Junior Summer Showcase i Plymouth, USA.

Isak Rosén (fw)

Schweiz U20
Schweiz U20-landslag har mellan 13-24 juli bedrivit en sommarcamp i Vierumäki, Finland, där man spelat träningsmatcher mot Tjeckien, Finland U20 samt Finland U19.

Lian Bichsel (b)

Sverige U18
Småkronornas spelar mellan 30 juli - 8 augusti Gretzky Hlinka Cup som avgörs i i Breclav, Tjeckien och Piestany, Slovakien.

Gustaf Albihn (mv)

Vid landslagslägret inför uttagningen till Gretzky Hlinka Cup som genomfördes i Enköping 22-30 juli deltog förutom Gustaf Albihn även Lukas Lagerberg (b) samt Erik Olhans-Lind (fw) från Leksands IF.

Schweiz U17
Schweiz U17-landslag har mellan 24-29 juli bedrivit en sommarcamp i Davos där man bland annat spelat tre träningsmatcher mot Tjeckien.

Colin Lindemann

Regionscamp Team 17
Mellan 6-9 augusti bedrivs regionscamper för U17-spelare i Sverige. Till den södra campen som genomförs i Tranås är följande spelare från Leksands IF uttagna:
Marcus Gidlöf (mv)
David Back Nilsson (b)