Småkronorna samlas för läger inför U18 VM
Publicerad: 2021-04-06
Landslag
Anders Eriksén, Förbundskapten för Team 18/Småkronorna har tagit ut sin preliminära trupp till U18-VM som spelas i Frisco, Texas, USA 26 april – 6 maj 2021. Från Leksands IF finns två forwards i form av Arvid Eljas och Isak Rosén uttagna.

-En otroligt inspirerande uppgift står framför oss. Start med läger i Furudal med matcher mot Team 19 (som sänds på svenskhockey.tv), sedan avfärd mot Texas USA. Träningsmatchen mot USA den 24/4 blir vår första match mot internationellt motstånd sedan februari 2020. Turneringen startar den 26/4 med match mot Belarus. Denna säsongs höjdpunkt som vi ser fram emot oerhört mycket, säger förbundskapten Anders Eriksén.

Lägret genomförs i en ”bubbla” där alla träningar är stängda för publik med anledning av Covid-19.

Truppen:

MÅLVAKTER