Leksands IF förlänger med Toni Kähkönen
Publicerad: 2015-02-20

Leksands IF har i dag tecknat ett 2-årskontrakt med den landslagsmeriterade finske forwarden Toni Kähkönen.
- Toni är en viktig del av lagbygget inför kommande säsonger, och det har hela tiden varit prioriterat för oss att behålla honom i truppen, säger sportchefen Tore Jobs.

Toni Kähkönen, 28, kom till Leksand från finska Kärpät inför den här säsongen, och har trots en något skadedrabbad säsong svarat för 20 poäng (5+15) på 40 matcher.
- Framförallt har han svarat för ett hårt jobb och en härlig inställning, och han blev snabbt lite av en publikfavorit här i Leksand. Toni går in för allt till hundra procent, såväl under som inför och efter träningar och matcher. Han är en förebild för de yngre spelarna i Leksands IF, säger Tore Jobs, som kan konstatera att Leksands IF nu har samtliga spelare i den senaste tidens förstakedja, med Toni Kähkönen, Johan Ryno, och Mattias Ritola under kontrakt till nästa säsong.
- Att Johan skriver på för fem år, Mattias för tre, och Toni för två visar att spelarna tror på Leksands IF, och det ger självklart en bra signal till övriga spelare, partners och supportrar. Nu har vi sju av våra tolv forwards kontrakterade till nästa säsong, och det känns som att vi har något riktigt bra på gång.

Elin Broman