Engman inför J18-premiären
Publicerad: 2019-09-11
J18
– Det har varit lite blandade insatser under försäsongen, men vi hade ett lyckat genrep i lördags och nu ser vi fram emot att det ska börja på riktigt. Det säger J18-forwarden Hampus Engman inför söndagens seriepremiär.

Det lyckade genrepet utgjordes av en straffseger mot Djurgården.
– Vilket i och för sig var lite surt, eftersom vi hade i stort sett hela matchen och borde ha vunnit efter ordinarie tid, men bortsett från det gjorde vi en riktigt bra match. Framförallt satte vi hård press på dem, och skapade mycket målchanser. Vi vann skotten med 40-20, och även om det var en del skott utifrån skapade vi ändå många fina chanser. Det vi behöver jobba på är att förvalta våra chanser på ett bättre sätt, menar Hampus, som beskriver årets J18- lag som ett sammansvetsat gäng med en härlig inställning.
– Trots att det har kommit in många nya spelare i laget tycker jag verkligen att vi har fått till en väldigt bra gruppkänsla. Alla pratar med alla och vi har roligt tillsammans. Dessutom jobbar alla väldigt hårt för varandra hela tiden, det kommer helt klart att vara en av våra styrkor denna säsong.

Först ut av säsongens seriematcher är söndagens bortamatch mot Falun.
Hur ser veckans uppladdning ut?
– Vi inledde ganska hårt med fyra pass i måndags, och på tisdagen hade vi träningsledigt. Resten av veckan kommer vi nog att varva lite lättare träning med att blåsa på rätt hårt. Vi är mer än redo för söndagens match i alla fall, det ska bli riktigt kul att det sätter igång.

Trolig matchbild?

– Falun borta är ingen lätt match, så det kommer troligtvis att bli mycket kamp där ute på isen. Men gör vi rätt saker och sätter våra chanser så ska vi ha en bra chans på tre poäng.

Vem inleder målskyttet?

– Edvin Nylén. Han har hängt några påsar på försäsongen och fortsätter nog på det spåret.

Elin Broman