Landslagsuttagna damer
Publicerad: 2020-08-07
Landslag
Såväl Damkronorna som U18-landslaget på damsidan samlas till camper under slutet av augusti. Kajsa Armborg och Hanna Sköld är uttagna till Damkronornas trupp, och till U18-samlingen åker Tuva Kandell, Ida Karlsson, Nicole Hall, Ella Albinsson och Agnez Svensson från Leksands IF.

Såväl Damkronorna som U18-landslaget på damsidan kommer att samlas för landslagsläger i Skövde under slutet av augusti. Både Damkronornas och U18-landslagets läger pågår 26-30 augusti. Lagen kommer bland annat att mötas i två träningsmatcher under lägret.

I Damkronornas trupp ingår forwardsduon Kajsa Armborg och Hanna Sköld från Leksands IF. I U18-landslagets trupp återfinns hela fem spelare från Leksands IF i form av backarna Tuva Kandell och Ida Karlsson samt forwards Nicole Hall, Ella Albinsson och Agnez Svensson.

Coronapandemin

Med anledning av Coronapandemin och Folkhälsomyndighetens riktlinjer om folksamlingar om max 50 personer kommer publik, föräldrar, agenter, scouter och övriga besökare inte att kunna delta under lägersamlingarna i augusti.

-Det är såklart jättetråkigt att inte kunna öppna dörrarna till alla som vill titta på vår verksamhet och våra juniorlandslag. Men samtidigt måste vi ta vårt ansvar gentemot spelare, ledare och andra för att stoppa smittspridningen av covid-19. Från Svenska Ishockeyförbundets sida vill vi göra allt vi kan för att ta ansvar för en säker miljö utifrån Coronapandemin, säger Olof Östblom, Tävlingschef på Svenska Ishockeyförbundet.

Richard Brasar