Ledarstaben för juniorlagen är spikad
Publicerad: 2022-05-17
Junior
Ledarstaben för juniorverksamheten kommande säsong är klar. Ny huvudtränare för J20 blir Jörgen Bemström, närmast från Södertälje SK, assisterad av Linus Carlsson som flyttas upp från J18. Patrik Andersson fortsätter som huvudtränare för J18 och assisteras av Jörgen Själin, närmast från Östersunds IK.

Jesper Ollas, junioransvarig i Leksands IF, om tränaruppsättningen:

J20
– Jörgen Bemström var tränare för SSK i HockeyAllsvenskan förra säsongen och innan dess har han varit tränare i Djurgårdens IF, både för juniorer och A-lag. I Jörgen får vi in en väldigt hockeykompetent ledare som har en gedigen bakgrund som spelare och nu som ledare. Hans sätt att vilja jobba och utveckla juniorer rimmar helt i hur vi vill jobba som klubb.
– Linus Carlsson har höga ambitioner att utveckla sig själv som ledare samtidigt som han vill utveckla spelarna. Han är väldigt ambitiös och är bara i början av en fin tränarkarriär.

J18
– Patrik Andersson har goda hockeykunskaper och är en duktig ledare för våra yngre juniorer.
– Jörgen Själin är väldigt kompentent när det kommer till att jobba med spelare på hockeygymnasiet och att ha en struktur och ett syfte i allt han gör. Han har tidigare jobbat med hockeygymnasiet i Östersund och har gjort ett mycket bra arbete i den organisationen.

Kontraktslängd

Jörgen Bemström: 2 år.