Karlsson inför Oskarshamn hemma
Publicerad: 2018-10-09
Efter en härlig segerhelg borta mot Södertälje och AIK är det under onsdagskvällen dags för tabellfyran Leksand att ta emot trean Oskarshamn på hemmais. – Jag förstår om folk är besvikna efter den förra hemmamatchen, men vi ska ta revansch nu, lovar den assisterande lagkaptenen Mattias "Kolan" Karlsson.

En 6-3-seger mot Södertälje under fredagen och därefter en straffseger mot AIK på söndagseftermiddagen - två härliga matcher med fantastisk inramning.
– Verkligen, det var riktigt kul. Både Södertälje och AIK, och vi med så klart, är lag med mycket fans, och det märktes ju på läktaren. Det buades ganska rejält från hemmasupportrarna när vi skulle ut på isen, och det är klart att man gick igång på det, haha. Riktigt roliga matcher som sagt, och väldigt skönt att vi kunde åka hem med två segrar.

Vilken av matcherna tycker du att ni gjorde det bäst spelmässigt?

– Det måste nog ändå vara den mot Södertälje där vi ändå lyckades pilla in sex puckar. Mot AIK kändes spelet inte jättebra under själva matchen, men när jag såg delar av den i efterhand såg det ändå betydligt bättre ut. Vi gjorde många bra saker i båda matcherna och det hoppas vi på att kunna ta med oss till onsdagens match.

Hur bra koll har du på Oskarshamn?

– Oj, ingen koll alls faktiskt. Det var ändå tolv år sedan jag spelade i HockeyAllsvenskan sist, så det är väl i princip bara nya spelare här. Men det jag vet är att alla matcher är tuffa, det är verkligen så, menar Mattias, som är nöjd med den egna säsongsinledningen.
– Det har känts bra tycker jag, och framförallt har det varit väldigt roligt. De senaste säsongerna har jag varit i lag där mycket fokus har legat på försvarsspelet, så självklart är det roligt att vara i ett lag som vill vara det spelförandet laget. Jag trivs jättebra i Leksand och tror att vi har en rolig säsong framför oss.

Nycklarna till seger mot Oskarshamn?

– Det som vi har gjort bra i de senaste matcherna är att vi har tagit oss ur zon enkelt och inte krånglat till det. Vi har blivit mycket bättre på att inte bjuda det andra laget på chanser, och det spelet ska vi självklart hålla i nu.

Vem avgör?

– Vi är nog alla revanschsugna efter senaste hemmamatchen (1-2 e.fl mot Vita Hästen). Visst kan man förlora, men inte på det sättet. Vi gjorde inte det jobb som krävdes, och jag tror att vi fick oss en nyttig näsbränna. Men vem som avgör… Jag tror att det är dags för Tobbe Forsberg att sätta första för säsongen.

Biljetter hittar du här!
Till denna match erbjuds pangpriser på sektion A6. Sittplatsbiljetter för 100:-