Justin firade med vinst
Publicerad: 2021-11-30
Det blev vinst mot Färjestad med 5-4 efter en läskigt spännande avslutning. – Ja, nästa match måste vi ha större marginaler, säger Justin Kloos efteråt.

Den trevlige amerikanske forwarden tycker inte att det är Leksands bästa match direkt.
– De fick lite för många chanser. Men vi vann till sist! Vi hade en bra offensiv, säger Justin och det är väl bara att hålla med efter fem måljubel i Tegera.
– Men jag tror att båda lagen vill spela bättre försvarsspel.

Spännande avslutning

Färjestad tog ledningen med 2-0 men tack vare Patrik Zackrisson och stekhete Emil Heineman kvitterade Leksand. Till sist skulle Oskar Lang göra 5-3 på en spelvändning. När Färjestad jagade reducering blev det dramatiskt. De tog ut målvakten och lyckades få in pucken trots att domaren blåst för utvisning.
– Vi hörde det i båset, men enligt domaren var målet okej. Och som tur var påverkade det inte slutresultatet, säger Justin.
Med en knapp minut kvar av tredje perioden kvitterar Färjestad…trodde värmlänningarna i alla fall. Men Kasimir Kaskisuo i Leksands mål blir pååkt och målet döms bort.
– Ja, där hade vi flyt. Det är ju rätt beslut, men vi ska inte sätta oss i den positionen att det blir så där jämnt.

Bäst i kvöll

Det är ingen tvekan om vilka Justin tycker är bäst i laget ikväll.
– Zackrissons kedja!
Med tanke på att Patrik, Carter Camper och Max Véronneau skrapade ihop sju poäng är det bara att hålla med. Max gjorde så klart mål igen och det var olika målskyttar till alla fem kassar. Backen Ben Thomas det viktiga 4-3 i sista perioden.

Strålande mot Rögle

I lördags, mot Rögle, gjorde Justin det viktiga 1-0 och passade fram sen fram till 3-0. Han gjorde helt enkelt en riktigt strålande match.
– Tack! Ja, jag kände att allt satt där. En kompis spelar i Rögle och det gav väl lite extra motivation, säger Justin med ett skratt innan han erkänner att kvällens insats var mer okej än jättebra.

Firar med middag

Justin fyller 28 år idag men han kommer inte hinna fira så mycket just nu.
– Min fru har nog lagat något gott till middag. Men något mer blir det nog inte eftersom vi spelar match redan på torsdag igen, säger Justin som berättar att han fått kläder och en del annat i present.
– Min fru hade med en del presenter från släkt och vänner i USA. Men vi får spara det stora firandet till jul, säger Justin och ler stort.

Katharina Dalmalm