Information till alla säsongskortsinnehavare
Publicerad: 2022-08-16
Biljett
Med en månad kvar till seriepremiär (SDHL 16 september och SHL 17 september) har vi ett högt tryck på säsongskortsförsäljningen, vilket självklart är fantastiskt roligt. Vi ser fram emot bästa möjliga tryck på läktaren också, redan till hemmapremiärerna 16 september (dam) samt 22 september (herr).

Som säsongskortsinnehavare sitter du som bekant säkert i arenan - hela säsongen - och kan dessutom se fram emot våra populära säsongskortsträffar.
Vi kan även avslöja att planeringen inför en säsongskortsresa, för våra privata säsongskortsinnehavare, till SHL-premiären borta mot Färjestad pågår för fullt. Mer information gällande denna resa kommer att skickas ut senare i veckan.

Träningsmatcherna ingår

Kom ihåg att ett eventuellt fortsättningsspel samt träningsmatcher ingår i säsongskorten! Träningsmatcherna finns laddade på ditt kort.
De träningsmatcher som återstår i Tegera Arena är:
Tisdag 23 augusti 19.00: Leksand-Brynäs (herr) Onsdag 7 september 19.00: Leksand-AIK (dam)
(ingår för alla med säsongskort - dam)
Du som inte har något säsongskort köper dina biljetter HÄR
En biljett till herrmatchen kostar 150:- för vuxna men endast 25:- för barn och ungdomar mellan 7-19 år!
En biljett till dammatchen blir din för 50:- Ungdomar upp till 19 år går in gratis.
Observera att damerna spelar ytterligare en träningsmatch på hemmais. Den matchen spelas den 10 september i Clas Ohlson Foundation Arena. Ett separat program för den dagen kommer att kommuniceras ut inom kort.

Hämta ditt plastkort

I samband med träningsmatchen den 23 augusti kommer biljettavdelningen att finnas på plats utanför Tegera Arena. De säsongskortsinnehavare som är på plats (och har valt att köpa till produkten "plastkort") kan då hämta ut sina kort. Detta gäller även alla med företagskort.
Alla som har valt att köpa till säsongskortsmuggen kan hämta ut denna på samma gång, och samtliga privata säsongskortsinnehavare kan även hämta rabattkupongen på 30% på souvenirer som ingår i kortet.
För dig som missar träningsmatchen kommer det att finnas möjlighet att hämta ut säsongskort, muggar och kuponger även i samband med SHL-premiären på hemmais, 22 september. Därefter hämtas artiklarna i biljettluckan i samband med match.

Så här administrerar du dina biljetter

Då vi får många frågor om detta kommer här en snabb repetition på hur du som säsongskortsinnehavare exempelvis kan hämta ut din biljett, skicka din biljett vidare till en vän, avaktivera din plats osv. Detta gäller för alla som köpt någon form av säsongskort, privat/företag/loge och terrass.
Så här gör du när du loggar in på ”Mitt konto” på biljettwebben och administrerar dina biljetter.

1. Klicka HÄR
  2. Användarnamn är den mailadress som du har uppgett vid din beställning av säsongskort.
  3. Har du aldrig tidigare loggat in på ”Mitt konto” eller glömt ditt lösenord tryck på "glömt lösenord".
  4. Väl inne hittar du dina säsongskort under fliken ”Aktiva säsongskort”. Här kan du lätt administrera dina platser.

Frågor?

Kontakta biljettavdelningen på 0247-644 00 eller [email protected]