Arntzen stannar i LIF
Publicerad: 2018-01-31
Målvakten Jonas Arntzen är klar för ytterligare en säsong i Leksands IF. – Vi har förlängt Jonas kontrakt över kommande säsong och är jätteglada över att han stannar hos oss, säger lagledaren Christer Siik.

– Jonas har tagit jättekliv framåt den här säsongen och har under Jonas Levéns ledning hela tiden fortsatt att utvecklas. Han har redan nu visat att han klarar av det allsvenska spelet, och vi hoppas och tror att han kommer att fortsätta utvecklas i samma takt.

Den landslagsmeriterade norrmannen Jonas Arntzen (-97) har spelat två säsonger i Leksands J20-lag.
Inför denna säsong tog han klivet upp i A-laget och har nu noterats för 16 matcher i HockeyAllsvenskan.
– Det har varit en bra säsong tycker jag. Jag har fått spela mer än vad jag trodde att jag skulle få göra, och jag tycker att jag har tagit chansen när jag har fått den. Visst är det stor skillnad på junior- och seniorspel, så den här säsongen har även handlat mycket om att se och lära, menar Jonas.
– Jag känner att jag utvecklas hela tiden, och ser fram emot att få vara med och fightas om förstaspaden även nästa säsong. Jag har trivts i Leksand från första stund och det känns jätteroligt att få stanna här.

Elin Broman