Tre poäng mot Karlskrona
Publicerad: 2018-12-29
Storspel av Jonas Arntzen och tre mål framåt innebar seger med 3-1 borta mot Karlskrona.

Leksand inledde matchen fenomenalt med att ta ledningen efter bara 45 sekunder. För andra matchen i rad så var det Daniel Gunnarsson som satte ledningspucken, denna gång tack vare en fantastisk pass från Oskar Lang. 0-1 stod sig också perioden ut då leksingarna redde ut tre numerära underlägen utan problem.

Andra perioden gick ännu bättre sett ur Leksands synvinkel. Sex och en halv minut in gjorde Johan Porsberger 0-2 i en kontringsattack, och några minuter senare ökade Jon Knuts på ledningen med en styrning i powerplay. Avslutningen på mellanakten fick dock en speciell avslutning då Tor Immo åkte på ett underligt matchstraff.

Leksand gick in i tredje perioden med flera minuters boxplay att kriga igenom, men detta klarades på allra bästa sätt och inga farligheter släpptes till. Med fem minuter kvar av matchen lyckades Karlskrona att reducera, men inget mer hände därefter och Leksand tog tre nya poäng.

Nästa match spelas hemma mot AIK nästa fredag, så se till att säkra din biljett!

Arvid Yngvesson