Succé för hockeybussarna
Publicerad: 2022-12-15
Biljett
Höstens stora satsning där Leksands IF:s samarbetspartners Västanhede och Masexpressen erbjuder SHL-matchbiljett samt bussresa till och från Tegera Arena för totalt från 240:- har varit en succé. Såväl Leksands IF som bussbolagen ser ett stort och stigande intresse för hockeybussarna, och förhoppningsvis leder satsningen till att ännu fler supportrar kan uppleva hockey live i Tegera Arena.

Att fler tar bussen till och från arenan är naturligtvis bra ur miljösynpunkt, men det är också ett smidigt, bekvämt och inte minst prisvärt sätt att uppleva en hockeykväll.
I och med att såväl Västanhede som Masexpressen har sänkt busspriset och utöver detta erbjuder 30% rabatt på matchbiljetten landar priset för matchbiljett + bussbiljett på totalt från 240 kr!
Västanhede och Masexpressen har även valt att haka på Leksands IF:s ungdomssatsning, där barn och ungdomar 0-19 år kan köpa ståplatsbiljetter för 50 kr/st. Därför får barn och ungdomar i nämnda åldersgrupp köpa matchbiljett (ståplats) + bussbiljett för endast 100 kr totalt! Priset gäller oavsett match och påstigningsort.

Vänstanhede kör via tre olika linjer:
Linje 1: Avesta-Hedemora-Säter-Borlänge
Linje 2: Smedjebacken-Ludvika-Borlänge-Djurås-Insjön
Linje 3: Valbo-Sandviken-Storvik-Hofors-Falun-Borlänge

Vid intresse finns även möjlighet för påstigning i exempelvis Sala, Fagersta, Norberg eller Gävle. Läs mer och boka din biljett HÄR

Masexpressen kör via en linje:
Linje 4: Älvdalen-Orsa-Mora-Rättvik
För bokning och prisfrågor kontakta [email protected]

Elin Broman