J20 till Topp 10-serien
Publicerad: 2022-12-05
Efter en matchvecka med 6 inspelade poäng av 9 möjliga säkrade Leksand en topp 5-placering i J20 Nationell Norra och därmed en plats i Topp 10-serien som drar igång efter jul. – Jag är otroligt glad och stolt över laget och att vi lyckades reda ut det här till slut, säger lagkapten Arvid Eljas.

Hans lag förlorade visserligen torsdagens bortamatch mot Djurgården med 1-3, men följde upp den matchen med att besegra AIK i två raka matcher på hemmais.
– Vi visste så klart innan matcherna att det var mycket som stod på spel, och bestämde oss helt enkelt för att vi skulle lösa det tillsammans. Trots omständigheterna tycker jag att vi klev ut och spelade realtivt avslappnat, samtidigt som samtliga i laget slet som djur, summerar Arvid Eljas, vars lag i skrivande stund är tabelltvåa.
Alla lag har dock inte spelat klart serien än, så tabellplaceringen kan komma att förändras.

Topp 5-placeringen är hur som helst säkrad, och Arvid Eljas summerar vägen dit så här:
– Första 10 omgångarna i serien spelade vi en otroligt bra ishockey och fick också med oss resultat efter det. Nu i slutet av serien har vi varit i en svacka där vi har slarvat i olika delar av spelet utan puck…. Jag är otroligt glad och stolt över att vi lyckades reda ut det här och ta oss vidare till Topp 10. Jag kan lyfta fram hur många spelare som helst efter den här helgen, men var lagmoralen som gjorde det den här gången.

Elin Broman