Förlust mot Södertälje
Publicerad: 2018-11-25
Matchen borta mot Södertälje slutade 3-1 och inga poäng med hem till Leksand.

Södertälje tog ledningen tidigt i matchen efter ett mål som många trodde skulle dömas bort. Axel Brage såg ut att ha pucken blockerad under sin plockhandske, men målet stod kvar som godkänt och det var även det enda som gjordes i den första perioden.

Andra perioden började inte mycket bättre då hemmalaget kunde öka på sin ledning efter bara två minuter, och i mitten av mellanakten gjorde Södertälje även 3-0 i powerplay. Med två minuter kvar till pausvila lade Axel Bergkvist en läcker pass som Wilde Bröms förvaltade på bästa sätt med frilägesmål, vilket ingav lite hopp inför kommande period.

Tredje perioden innebar att Leksand fick jaga för att komma närmare, men Södertälje försvarade sig väl och höll undan. I ett sista försök att reducera chansade leksingarna med sex utespelare, men inget mål kom och matchen slutade 3-1.

Arvid Yngvesson