Vinst i målrika toppmötet
Publicerad: 2018-11-14
En otroligt svängig och målrik match slutade med tre poäng till Leksands favör efter hela sju mål borta mot Oskarshamn.

Första perioden var en målfest utan dess like. Leksand öppnade starkast och tog ledningen efter tre minuter genom Tor Immo. Thomas Valkvae Olsen ökade sedan på till 0-2 tolv minuter in, men bara 23 sekunder därefter hade Oskarshamn både hunnit med att reducera och kvittera. Några minuter senare kunde även hemmalaget ta ledningen i powerplay, och den inledande perioden innefattade alltså hela fem mål och 3-2 på resultattavlan.

Andra perioden fortsatte på precis samma spår som den första med många mål och snabbt spel. Oskarshamn ökade på till 4-2 efter knappt sju minuter, men 44 sekunder senare satte Anton Karlsson reduceringen. Måltjuven Valkvae Olsen kvitterade sedan till 4-4 i powerplay med en fladderpuck och bara en dryg minut därefter återtog Leksand ledningen när Tobias Forsberg gjorde 4-5 med ett rappt skott.

Tredje perioden var betydligt lugnare jämfört med föregående, men hade ändå några höjdpunkter. Axel Brage stod bland annat för en straffräddning och såg till att behålla ledningen. Knappt tolv minuter in i perioden ordnade vindsnabbe Oskar Lang 4-6 i numerärt överläge och Linus Persson avgjorde matchen helt med 4-7 i tom kasse. Tre sköna poäng tas därmed med från toppmötet mot Oskarshamn.

Nästa match spelas redan nu på fredag då Björklöven kommer på besök i Tegera Arena, så se till att köpa din biljett nu!

Arvid Yngvesson