Förlust i Västervik
Publicerad: 2018-12-05
3-0 borta mot Västervik innebär sjätte raka förlusten.

Första perioden slutade mållöst trots lägen från båda håll. Både Leksand och Västervik hade varsitt powerplay, men det var i numerärt underläge som den bästa målchansen i perioden uppstod. Anton Karlsson kom i halvt friläge men fick inte in pucken bakom hemmalagets målvakt Emil Kruse i det läget.

Västervik tog ledningen tidigt i andra perioden efter att ha förvaltat ett 3 mot 1-läge som Jonas Arntzen inte kunde göra något på. Totalt sköts det 28 skott i mellanakten, men inga fler mål gjordes och 1-0 stod sig till pausvila.

I och med underläget var Leksand tvungna att gå framåt för en kvittering i tredje perioden, men det var inte mycket som skapades. Västervik kunde istället avgöra i tom kasse med två minuter till slutsignal och även göra 3-0 med tio sekunder kvar.

Arvid Yngvesson