Trollkarlen från Oz i Tegera arena 26 april
Publicerad: 2016-04-07

Tisdagen den 26:e april, kl 19.00, är det äntligen dags för Glada Hudik-teatern att inta Tegera arena med sin bejublade föreställning Trollkarlen från Oz. Grundaren Pär Johansson ser framemot föreställningarna, dels den på dagen för skoleleverna men också den för privatpersoner och företagare på kvällen.

-Det ska bli jätteroligt att komma till Leksand och Tegera arena, det ser ut att bli en hel del folk som kommer men det finns fortfarande lite biljetter kvar.

Vad kan man som publik förvänta sig?
-Man kan förvänta sig mycket skratt, gråt och en hel del tankeställare.

Hur ser dagen och kvällen ut för er?
-Dels är det en föreställning på dagen för en hel del skolbarn. Det är vissa elever från Leksand och kranskommunerna. Vi pratar mycket om att barn inte föds med fördomar. Vi pratar också om värdegrunder och att alla människor är bra på något. Alla har olika kvaliteter och är bra på olika saker, så enkelt är det faktiskt. Det gäller bara att acceptera att vi alla är olika.

Sen har du en föreläsning för företagare och privatpersoner kl 14.00. samma dag i arenan?
-Ja, jag är ändå på plats så då passar vi på att ha en föreläsning också. Det brukar vara samma sak där, skratt och tårar. Hoppas att så många som möjligt kan komma, det vore kul.

Välkommen till Tegera.
-Tack! Jag får också passa på att gratulera hela föreningen till avancemanget till SHL, avslutar Pär.

Du bokar din biljett på följande länk:

Visit Dalarna

Patric Skoglund