Johan Fransson vårdas på sjukhus
Publicerad: 2021-08-04
Johan Fransson drabbades under helgen av en olycka på sin fritid. Efter läkarvård på Falu Lasarett förflyttades Johan till Uppsala för ytterligare undersökningar, men enligt de uppgifter vi tagit del av bör Johan inom de närmsta dagarna kunna flyttas tillbaka till Falun.

Det är i dagsläget för tidigt att säga något om Johans status på längre sikt, eller att sia om konsekvenserna av olyckan för den stundade hockeysäsongen menar föreningens GM, Thomas Johansson.

-Det är självklart tråkigt när någon drabbas av en olycka, men det verkar under omständigheterna vara tämligen okej med Johan. När något sådant här händer kommer såklart idrotten i andra hand, och det viktigaste för oss är självklart att Johan mår bra och tillfrisknar så snart som möjligt, säger Thomas Johansson.

Richard Brasar