Nicole Hall inför matchen mot Djurgården
Publicerad: 2020-08-21
Damlaget
En vinst och en förlust har facit hittills blivit på försäsongen för det blåvita damlaget. Nu väntar Djurgården på hemmaplan. –Jag tror att de kommer bli en ganska jämn match, spår anfallaren Nicole Hall.

Försäsongen började förra helgen med först en storförlust mot Brynäs och sedan snabb revansch mot AIK dagen efter. Anfallaren Nicole Hall beskriver de två inledande matcherna som hyfsat bra.
–Vi var inte riktigt med mot Brynäs och vi hamnade lite efter i vissa lägen, men vi blev bättre ju längre matchen pågick. Mot AIK tycker jag att vi var de bättre laget och låg på mycket hårdare i alla situationer.

Vad i ert spel tycker du har varit bäst hittills?
–Jag skulle säga att vårt presspel har funkat bäst. Men jag tycker även att uppspel har varit relativt okej.

När det gäller saker hon vill förbättra handlar det mest om spelet i egen zon. Där ser hon flera saker hon vill att laget ska höja sig några nivåer.
–Vi behöver bli mer samlade och vara rejäla i alla delar. Och få ut pucken på ett effektivare sätt.

Försäsongsmatcher är alltid speciella eftersom lagen kan befinna sig i olika faser. Några kan ha spelat flera matcher med en i närmast komplett trupp, andra kan vara mer i början. Nicole Hall tror dock att kvällens drabbning blir en jämn historia.
–Jag har inte så stor koll på deras starka sidor och så, men de har ett bra lag så jag tror de kan bli en väldigt rolig match att spela.

Hur känns det för egen del hittills?
–Det känns bra! Jag känner att jag mer och mer har kommit in i spelet och farten. Och blivit bekväm i allt. Men självklart finns de fortfarande saker som kommer komma med tiden, men det känns superskönt att vara igång igen.

Leksands IF - Djurgårdens IF
Fredag 21/8 kl 19:00
Tegera Arena, Leksand
Matchen sänds via SvenskHockey.TV. På SvenskHockey.TV följer du under säsongen all junior- och ungdomshockey från Tegera Arena och Weda Skog Arena i Leksand.

Här kommer du till sändningen

Kvarvarande träningsmatcher

Lördag 5/9 kl 14:00: Brynäs hemma
Söndag 6/9 kl 14:00: Färjestad hemma

Leksands IF inleder seriespelet på bortaplan mot Brynäs lördagen den 12 september.

Elisabet Wahl