Jax lämnar sportrådet
Publicerad: 2016-04-13

Det står nu klart att Fredrik Jax inte kommer vara en del av Leksands IF:s sportråd den kommande säsongen. Jax som även är anställd som scout hos St Louis känner att det inte går att kombinera bägge uppdragen.
– Det har varit en fantastisk säsong. Upplägget var 50/50 med NHL-scoutning och jobba för Leksand, säger Fredrik Jax i LIF TV och fortsätter.
– Men man märkte ju. Leksing som jag är och bor i Leksand, och hålla balansen med att jobba 50/50 brakar i väg rätt rejält.

Det nybildade sportrådet har som bekant bestått av Mikael Karlberg, Fredrik Jax och Christer Siik. Men nu står det alltså klart att Jax inte kommer vara en del av detta sportråd framöver. Det innebär att Leksands IF framöver kommer att få leta efter en ersättare.

Se hela 15.00-sändningen här.

Leksands IF